S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

 

PARTNERI


Úvod » Chia semienka

Chia semienka

V tejto sekcii nebol nájdený žiaden tovar.


Šalvia Hispánska - 100% celá semená - doplnok stravy
Salvia hispanica

Semienka chia sú semená rastliny Salvia hispanica (Šalvia Hispánska), ktorej domovinou je Stredná a Južná Amerika.
Chia semienka patrila medzi tradičné potraviny dávnych Aztékov a v dnešnej dobe vďaka svojej výživovej hodnote nadobúdajú opäť veľké popularity ako "superfood".
Semienka sú tiež prezývaná "runnerfood", pretože dodávajú výdrž a vitalitu pri dlhých bežeckých výkonoch.

Najdôležitejšou vlastnosťou semienok je schopnosť viazať veľké množstvo vody. Semená dokážu zväčšiť svoj ​​objem až 12x. Nadviazaním vody vznikne jemný gél, vďaka ktorému je telo zevntitř výborne hydratovaní a pripravené na náročné výkony. Schopnosť niekoľkonásobne zväčšiť svoj ​​objem možno využiť tiež pri dodržiavaní diétneho programu. Semienka sama o sebe nemajú žiadnu chuť, preto sa môžu pridať do akéhokoľvek pokrmu - jedlo nadobudne na objeme a pokrm bude sýtejšie. Semienka možno tiež primiešať dorůzných nápojov, tie potom budú oveľa hustejšie a dokážu zasýtiť.
Semená sa konzumujú aj samotná. V žalúdku sa z nich pôsobením žalúdočných štiav stane gél, ktorý funguje ako bariéra - dôjde k spomaleniu činnosti tráviacich enzýmov, predlžuje sa premena sacharidov na jednoduché cukry, čím sa zabraňuje výkyvom hladiny cukru v krvi a tým aj pocitom "vlčieho hladu" a tiež chuti na sladké pokrmy. stabilizovaný hladinu cukru v krvi ocenia aj diabetici.
Semienka chia neobsahujú lepok a sú preto vhodným doplnkom stravy pri bezlepkovej diéte (celiakii).

U hydrofilných vlastností však pozitíva chia semienok nekončí, semienka majú výbornú výživovú hodnotu a obsahujú celý rad dôležitých látok.

Obsah látok v 100g Chia semienok:

  • Kvalitné bielkoviny: 20,7 g (nevyhnutné pre udržanie a rast svalovej hmoty, sú preto dôležité u diétnych programov, aj pre športovcov a milovníkov posilňovacích strojov)
  • Sacharidy: 41,8 g (z toho 41,2 g tvoria vláknina, ktorá podporuje správne trávenie a spôsobuje pocit sýtosti)
  • Tuk: 32,8 g (z toho až 60% tvoria zdravé tuky - omega-3, omega-6 a omega-9 mastné kyseliny v ideálnom pomere - tieto kyseliny znižujú hladinu "zlého" cholesterolu v krvi a majú tak pozitívny vplyv na kardiovaskulárny systém)
  • Vápnik: 714 mg (tj. 5x viac ako v mlieku)
  • Železo: 16.4 mg
  • Niacín (B3): 613 mg
  • Tiamín (B1): 0.18 mg
  • Riboflavín (B2): 0.04 mg

Ďalej obsahujú: draslík (2x viac než banánoch), zinok, fosfor, kyselinu listovú, vitamín C, vitamín E, mangán ....

Semienka Chia sú výborným zdrojom živín a môžu ich bez obáv konzumovať aj tehotné ženy a deti. Sú obľúbeným doplnkom stravy športovcov, ale aj ľudí, ktorí čelia zvýšenému psychickému vypätiu, sú dôležitou potravinou pre všetky vegetariánov a vegánov. Tieto semienka si naozaj zaslúži byť označovaná ako superpotravina.

Použitie: 2 polievkové lyžice (25g) denne pridať do jogurtu, cereálií, polievky, šalátu a pod. Možno rozmiešať v tekutine (voda, džús ..) v pomere 1 diel semienok na 9 dielov tekutiny alebo konzumovať samotné.

Upozornenie: Neobsahuje lepok. Chia sa neodporúča ľuďom, ktorí majú nízky tlak a ďalej tým, ktorí berú lieky na riedenie krvi a vitamín B17. Nepodávajte deťom do 3 rokov.

Doplnok stravy. Nenahrádza pestrú stravu. Neodporúčame prekračovať uvedené denné dávkovanie. Skladujte v suchu a tme, mimo dosahu detí.
_______________________________________________________________________________

Od 14. 12. 2012 vošlo do platnosti Nariadenie Komisie (EÚ) č. 432/2012 zo dňa 16. mája 2012, ktorým sa zriaďuje zoznam povolených zdravotných tvrdení pri označovaní potravín. Vzhľadom k tomu uvádzame o bylinách, bylinných prípravkoch a doplnkoch stravy bohužiaľ iba texty v súlade s novou legislatívou.

Podrobný text teda nemôžeme zverejňovať (v našom prípade sa jedná o opis zdravotných účinkov bylín). Ak vám tieto údaje chýbajú, hľadajte ich prosím v internetových encyklopédiách a v tlačených materiáloch, prípadne usilujte o zmenu tohto zákona u Vášho europoslanca.

Zachovajte nám prosím aj cez tieto nami nezavinené ťažkosti svoju priazeň.

YjQ0OD